Ježíšek

Tenhle příběh se skutečně děje. Každé Vánoce. Jak děti rostou a pomalu ztrácí krásnou naivitu dětství...

... jednoho dne zákonitě zjistí, že nadílku pod stromečkem nemá na svědomí ON, nýbrž maminka s tatínkem, babičky a jiní. Zkrátka nakonec přijdou o Ježíška.

Mé děti rozčarování potkalo záhy už v útlém věku. Jak na tom byla dcera, si nepamatuji, ale myslím, že se vše dozvěděla od svého staršího bratra. Ten na mne v době adventní, zhruba v jeho pěti letech věku, hulákal přes půl obchodu (protože jsem mu se slovy  - Vydrž, třeba Ti to donese Ježíšek. - odmítla cosi koupit): „Ježíšek neexistuje! Davídek říkal, že Ježíšek chcípl na kříži!“

Nemusím vám vysvětlovat, jaký poprask to způsobilo v přeplněném marketu. No, celkem jsem se styděla a už nevím, jak jsme z toho tenkrát vybruslili. Každopádně, od té doby, už pro nás Ježíšek nebyl a i když se nad námi jeho mýtus vznášel celý advent, nebylo už to tolik nevinné, dětské a kouzelné.

To moje kamarádka (po poradě s okolím, že už je čas) onu choulostivou zprávu letos před svátky sdělila velmi jemně svému nic netušícímu desetiletému synkovi. Ano, já vím, že je to téměř k neuvěření, ale skutečně mu bylo nedávno deset. Snad protože bydlí na malém městě a žijí ve funkční a láskyplné rodině, která ctí tradice, dovolily tyto skutečnosti jejímu už téměř teenagerovi si iluzi udržet až do svých krásných prvních kulatin. Nicméně, chtěla ho ušetřit jízlivých připomínek od spolužáků a stejně starých dětí, tak se rozhodla to někdy koncem listopadu provézt. Zkrátka říct mu O TOM sama.

Jeho reakce mě dojala. Seděl jí na klíně, oči zalité slzami, užasle na ní hleděl a prosebně zavzlykal: „Maminko, proč jsi mi to neřekla až po Štědrém dnu? Já teď budu mít úplně zkažené Vánoce.“ Načež se zvedl a smutně pronesl: „Musím teď jít do svého pokoje, abych se trochu vzpamatoval.“ Kamarádka zůstala naprosto konsternována a téměř okamžitě ji informovanost syna v této oblasti hodně mrzela. Bohužel, takové věci už člověk nevrátí.

Synek to dovršil ještě zhruba hodinu potom, kdy se vynořil ze svého bezpečného koutku v pokojíku a se stejnou směsicí bolesti, zklamání a hlubokého poznání v hlase se otázal: „Ten penízek od zoubkové víly, taky? A Mikuláš s čertem a anděly?“

---

Když mi to po telefonu vyprávěla, měla jsem knedlík v krku a v očích mě pálila sůl. Ale to, co jsem si myslela uvnitř, to jsem jí stejně neřekla,… A sice, že já vím, ale stejně věřím. Jen už tak nějak dospěleji. Na Ježíška i na anděly.

Autor: Zuzana Bláhová | středa 6.1.2016 13:05 | karma článku: 22,21 | přečteno: 1334x
  • Další články autora

Zuzana Bláhová

Běžky zadarmo

... aneb až budete mít tendenci něco někdy třeba sebrat od popelnic, hodně dobře si rozmyslete, zda vám to pak za to stojí

18.9.2019 v 12:29 | Karma: 8,41 | Přečteno: 103x | Diskuse| Miniblogy

Zuzana Bláhová

Vaše lejno - naše starost

Koho aspoň trochu zajímá název článku, ať čte směle dál. Garantuji, že se to dozví... i když ne na plnou pusu. To zdejší pravidla pro publikaci nedovolují. Takže jsem opravdu musela volit mírnější výraz k označení exkrementu.

11.8.2017 v 9:33 | Karma: 27,94 | Přečteno: 2178x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Bláhová

Tatry neznaj bratry (ani sestry)

Dovolená. Pro některé slovo až magického významu. Pro mne, přesun z místa na místo, kde to bude trochu jinak než doma, ale v podstatě si příliš neodpočinu.

25.7.2017 v 19:37 | Karma: 18,89 | Přečteno: 901x | Diskuse| Poezie a próza

Zuzana Bláhová

Něco málo o (ne)snění

Někde jsem četla, že když se vám zdá o exkrementech, máte vyhráno. Zbohatnete, zdědíte jmění po strýčkovi z Ameriky, vyhrajete ve sportce, váš ex vám nechá dům i se zahradou a na rozloučenou vám koupí Porshe atd., atd.

23.6.2017 v 11:53 | Karma: 11,48 | Přečteno: 205x | Diskuse| Poezie a próza

Zuzana Bláhová

I muži mají své dny

Pokud jste se nechali zlákat notoricky známým reklamním sloganem, jsem ráda. Jak jsem jeho výklad pojala já, to si počtěte v mém po dlouhé odmlce dalším článku.

7.6.2017 v 14:08 | Karma: 15,66 | Přečteno: 428x | Diskuse| Miniblogy
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Máš jiný názor? Tak tohle je výsledek. Kaliňák o zákulisí atentátu na Fica

18. května 2024

Premium Je jedním z nejbližších lidí premiéra Roberta Fica ve straně Smer-SD. Byl ve všech Ficových vládách...

Se samopalníky šli svrhnout komunisty. Proč největší Prokešův puč nevyšel

18. května 2024

Premium Před 75 lety, v polovině května 1949, se měl odehrát vůbec nejvážnější ozbrojený pokus o svržení...

Hlavně díky manželce. Britský premiér Sunak je se svou ženou bohatší než král

17. května 2024  22:12

Britský premiér Rishi Sunak a jeho manželka Akshata Murtyová v loňském roce, kdy byl Sunak celou...

Vlak na Děčínsku usmrtil člověka, provoz na trati do Ústí nad Labem byl přerušen

17. května 2024  18:10,  aktualizováno  21:32

Vlak u Dobkovic na Děčínsku v pátek vpodvečer srazil člověka. Na místě podlehl svým zraněním, řekl...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 45
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 974x
Obyčejná ženská...

Seznam rubrik